Kali Spera! - Reisverslag uit Kos, Griekenland van Jarolien Flinkert - WaarBenJij.nu Kali Spera! - Reisverslag uit Kos, Griekenland van Jarolien Flinkert - WaarBenJij.nu

Kali Spera!

Door: Jarolien

Blijf op de hoogte en volg Jarolien

08 Mei 2012 | Griekenland, Kos

Goedenavond allemaal,

Zo het is alweer dinsdagavond. Vrijdagavond gezellig een etentje gehad met alle reisleiding. Was erg leuk en leuk om iedereen te ontmoeten. We aten bij een Nederlands restaurant met allerlei lekker Griekse hapjes. Was erg gezellig. Daarna met nog een paar van de reisleiding op stap geweest in de barstraat :) haha ook dat was zeer gezellig. De rode wodka / redbull vlogen er doorheen.. Daarna nog ff naar een Grieks club geweest met allemaal Griekse muziek. Ook dat was leuk, met allemaal leuke Grieken haha! Zaterdag ben ik samen met Leonie door Kos Stad weer gaan fietsen en de boel beetje te herkennen etc. Het gaat steeds beter. Ook hebben op het kantoor welkomstenveloppen klaargemaakt voor de zondag en andere administratie. Zondag was het natuurlijk weer luchthaven dag. Zondag heb ik een vertrek bus alleen gedaan naar het vliegveld en een bus weer terug naar accommodatie alleen. Blijft natuurlijk nog steeds erg spannend maargoed hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat. Leuke gasten allemaal tot nu toe gehad dus dat is fijn. Rond 23.00 waren we klaar. Gisteren moesten er natuurlijk allemaal welkomstbijeenkomsten gegeven in de hotels. Ik heb gisteren nog gewoon meegelopen, omdat het nog wel veel is wat je moet weten en vertellen. Ik heb wel geholpen met excursies uitschrijven en het praten met de gasten gaat mij ook steeds beter af. Gisteravond moesten we nog bij 1 acco langs voor een welkomstbijeenkomst voor 2 gasten. Die heb ik toen gedaan. Dat was wel relaxt. Leuke gasten, dus dat was fijn. Leonie sprong natuurlijk wel af en toe in. Ik moet nog even goed in mijn hoofd stampen welke volgorde ik het allemaal vertel en natuurlijk iets uitgebreider, maargoed. Ook de kop is er af qua welkomstbijeenkomst. Nu nog ff goed oefenen hier in appartement en dan vanaf volgende week ga ik zelf doen. Gisteravond weer bij alle acco's langs geweest voor bezoekmomenten. We einigden bij een app. complex, waar we lekker eten kregen van de eigenaar Gorgo haha.. een overheerlijke pita gyros met raki erbij. haha het kan niet beter. Na het eten zijn we lekker naar huis gegaan en ik was eigenlijk best wel moe dus ben lekker gaan slapen. Vandaag is het dinsdag en was het iets rustiger dag. We zijn vanochtend eerst naar het kantoor gegaan voor weer wat administratie en welkomstenveloppen in te vullen etc. Rond 13.00 moesten wij bij het politie bureau zijn, omdat een gast van ons portemonnee was verloren. Jeetje dat duurt erg lang zeg, want ze willen niet zomaar een rapport maken omdat natuurlijk iedereen zo makkelijk aan geld kan komen en doen alsof. Opzich natuurlijk wel goede zaak, maar we moesten wel lang wachten. We stonden dan op het binnengebouw van het politie bureau te wachten. Dat was raar zeg. Er waren paar ruimtes met trailes op de begane grond en daar zaten allemaal Grieken achter. Beetje naar je te kijken enzo want ja wat moeten ze anders. Ze kunnen geen kant op. Dat was wel raar om te zien.Uiteindelijk wel gelukt na 3 kwartier om een rapport te krijgen voor de aangifte. Daarna zijn we de fiets route gaan doen die Leonie had gemaakt met de auto. Even kijken of hij klopte en zag ik gelijk ook weer iets meer van het buiten gebied. ik moet zeggen dat ik al vrij veel plaatsjes heb gezien. Ook herkenbare plaatsjes waar wij met het gezin vorig jaar toen we op vakantie waren ook met de scooter er waren. Dat is wel grappig. Daarna heb ik even de vertrek lijsten in orde gemaakt en die hebben we toen ook weer naar alle acco's gebracht. Gelijk even weer praatje gemaakt met de gasten over de excursie van vandaag: Eilandentour. Zo dus ik word er steeds makkelijker in. Daarna waren we klaar voor vandaag (19.00) Toen zijn we heerlijk gaan eten bij Het Hoek van Holland. Heerlijk Nederlands eten haha, lekkere frikandelletje en patatjes met sla. Genoten!! Morgen weer Grieks eten. Na het eten zijn we naar de sportschool gegaan. Jaja we zijn ook nog wel sportief. Ik denk dat ik ook maar net als Leonie ga sporten bij de sportschool tot okt. Blijf ik toch nog tenminste fit. Nu weer lekker in appartement en zo lekker slapen. Morgenvroeg om 8.00 al met de bus naar de haven, want ik ga mee naar het vulkanische eiland Nissyros. Ik ben benieuwd. Zoals ik van Leonie hoor, moet het geweldig zijn. Allemaal oude Grieken die daar spelletjes voor hun huis doen etc. en we gaan het vulkaan bezoeken dus erg appart en spannende en leuke dagje. Nou zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Voor nu, welterusten!

  • 08 Mei 2012 - 20:13

    Martine:

    Ha Jarolien,

    Heb even je eerste verslagen gelezen, klinkt al helemaal super. En dat spreken voor grote groepen.....heb je al mooi kunnen oefenen op kampweek. Komt vast helemaal goed. :-)

    Fijne tijd op Kos! en Werkse!

    Groetjes

  • 08 Mei 2012 - 21:43

    Annelotte:

    Hoi Jaro! Wat klinkt het allemaal ontzettend leuk zeg, vind het erg leuk om je verslagen te lezen!
    Groetjes Annelotte

  • 09 Mei 2012 - 07:31

    Roelina:

    Blij, dat de Grieken achter de hekken zaten...;-)

    groet uit Nijeveen....regen, regen...

    Roelina

  • 09 Mei 2012 - 08:13

    Pa:

    Oke, het gaat lekker dus. Goed sporten want anders komen de kilo's er zo aan........gr. Pa

  • 09 Mei 2012 - 12:49

    Maaike:

    Leuk verslag meid. Klinkt allemaal heerlijk! Even een vraagje, die Raki dat is toch super sterke drank? haha! Good luck! dikke smak:)

  • 11 Mei 2012 - 20:46

    Jarolien:

    @Maaike, haha ja ik heb het natuurlijk wel gemixt want het was idd erg sterk haha! Don't worry :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kos

Jarolien

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 21463

Voorgaande reizen:

29 April 2012 - 21 Oktober 2012

Mijn eerste stage in het buitenland

Landen bezocht: